niedziela, 12 czerwca 2016

Pościel w altance - co się sprawdzi, a co nie

W naszych domach, sypialniach mamy łóżka. Mamy poduszki, prześcieradła, kołdry powleczone ładnymi poszewkami, koce... To wszystko na działce raczej się nie sprawdzi. Osobiście uważam, że w warunki altankowe powinniśmy wybierać rozwiązania turystyczne, kempingowe. Co oprócz łóżka potrzebujemy?

1. Materac
Odradzam materace dmuchane. Kiedyś uważałem je za dobre rozwiązanie. Są dobre pod namiot, ponieważ w plecaku nie zajmuję aż tak dużo miejsca. Są przydatne w warunkach domowych, w sytuacjach, gdy goście zostają na noc, a my w domu nie mamy dodatkowych łóżek. Warto więc mieć taki materac w domu, na wszelki wypadek - chyba, że nie przyjmujemy gości na noc, lub mamy możliwość zaoferowania gościom normalnego łóżka. Niestety mają bardzo poważną wadę - są bardzo podatne na uszkodzenia i przebicia. Ta cecha według mnie dyskwalifikuje je do altanki. Domki na działce pełnią przede wszystkim funkcję składu narzędziowego. Wskutek tego o przebicie materaca łatwo. W warunkach altankowych jest to do przewidzenia. Na początku używałem właśnie dmuchanego materaca welurowego. Po dwóch miesiącach uszkodził się. Proponuję zwykłe materace z wypełnieniem dowolnego typu. Dobrym rozwiązaniem byłby materac wojskowy. Możemy użyć także innych rozwiązań. Ja u siebie użyłem poszewki na materac, którą wypełniłem wełna izolacyjną, pozostałą po ocieplaniu altanki. Sprawdza się, używam tego rozwiązania do tej pory.
Materac może okazać się zbędny gdy używamy łóżka turystycznego, polowego. Łóżko takie zapewnia podstawowy komfort. U siebie łóżko mam zrobione z płyt OSB, pełni ono dodatkowo funkcję schowka, więc dowolny materac był w mojej sytuacji niezbędny.

2. Koce
Warto na działce mieć przynajmniej dwa. Jedno w funkcji prześcieradła - na nim będziemy spać. Drugie jako narzuta, by nie brudzić śpiwora podczas pobytu oraz by się nie kurzyło wszystko. Koce dowolnego typu. Mogą być lekko zniszczone, poplamione - czyli takie z odzysku z domu. Koce na działce będą bardzo przydatne, gdy będziemy chcieli posiedzieć na trawniku. Ponadto służyć nam mogą jako przykrycie podczas snu i odpoczynku. Sam koc może jednak nie wystarczyć. Dlatego potrzebować będziemy czegoś w funkcji kołdry.

3. Śpiwór
Zakładałem, że na działce zwykła kołdra się nie sprawdzi. Stąd decyzja o wprowadzenia śpiwora na działkę. O tym jaki śpiwór wybrać do altanki pisałem już tutaj

4. Poduszka
Rzecz raczej oczywista. Zamiast poduszki możemy co prawda użyć złożonej kurtki lub swetra. Tylko po co kombinować? Dowolna poduszka lub podgłówek bardzo poprawi komfort nie tylko podczas spania, ale także podczas zwykłego odpoczynku. Nie zalecam jednak poduszek "dmuchanych". Powód taki sam jak w przypadku materacy dmuchanych - duża podatność na uszkodzenia. Najzwyklejsza poduszka, taką jakich używamy w domu będzie według mnie najlepszym rozwiązaniem. Poduszkę można zrobić samemu - jedna z moich jest zrobiona ze starych spodni. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

ANGIELSKI Lubin

ANGIELSKI Lubin
Centrum Językowe Harvard

Obserwuj przez e-mail

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *