wtorek, 7 czerwca 2016

Zapas prądu w domu - wariant dla osób bez samochodu

Prądu używamy do funkcjonowania wielu urządzeń domowych. Niektóre z tych urządzeń są nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania gospodarstwa domowego. Niektóre urządzenie można na jakiś czas wyłączyć, bez zbytnich strat. Przykładem może być lodówka. Nic się z żywnością nie stanie, jeśli zabraknie energii elektrycznej do zasilania lodówki – wystarczy przestrzegać kilku zasad i lodówka bez problemu jedną dobę przechowa żywność. Zamrażalnik podobnie. Niektórzy jednak w domu mają urządzenia, które muszą być zasilane cały czas. Podam przykład u siebie z domu. Mam ogrzewanie własne w domu – piec CO. Niestety, aby on działał musi być włączona pompa, ponieważ instalacja bez pompy nie rozprowadzi gorącej wody. Wyobraźmy sobie następującą sytuację… Zima, noc z soboty na niedzielę, awaria prądu (nieważne jaka przyczyna) niemożliwa do usunięcia natychmiast. W takich sytuacjach kilka razy się znalazłem. Dzięki temu, że miałem w domu zapas prądu, ogrzewanie działało. Oczywiście nie było możliwości zasilenie przez dłuższy czas kilku urządzeń - jedynie pompę na kilka - kilkanaście godzin. Tymczasowa awaria sieci elektrycznej (także pomijam kwestię przyczyny) poza sezonem grzewczym. Mam na kolejny dzień do przygotowania lekcje (jestem nauczycielem), prądu nie mam, więc modem nie działa. Zapas prądu umożliwi mi w takiej sytuacji przygotowanie materiałów do pracy, wydrukowanie materiałów. 
Co mam na myśli pisząc "zapas prądu"? Jest to zestaw składający się z :

- akumulatora żelowego 12V 14 Ah
- przetwornicy napięcia 12 na 230 V
- ładowarka do akumulatora żelowego. 
Zakup tych artykułów nie był dla mnie zbytnim obciążeniem finansowym, ponieważ akumulatorów żelowych używam w instalacji elektrycznej na działce. Nie był więc to wydatek tylko na sytuacje awaryjne. Sprzęty te w części wykorzystuję na co dzień. Jeden akumulator ładuje się zawsze na działce dzięki ładowarce słonecznej, jeden pozostaje w domu. Co jakiś czas podmieniam te akumulatory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

ANGIELSKI Lubin

ANGIELSKI Lubin
Centrum Językowe Harvard

Obserwuj przez e-mail

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *