wtorek, 13 grudnia 2016

Idealny telefon do celu ewakuacji. Subiektywna recenzja telefonu Nokia 500

W jednym z wpisów wspominałem o tym, że warto mieć w celu ewakuacji dodatkowy telefon, taki, którego nie używamy na co dzień. W czasie gdy tamten wpis pisałem uważałem, że to może być dowolny telefon, ważne by po prostu działał. Obecnie moje podejście jest diametralnie inne. Wobec tego sprzętu miałem swoje wymagania. Jakie?
Od ponad roku mój osobisty telefon działkowy.
Foto grudzień 2016.
1. To musiała być Nokia.
2. Broń Boże z Androidem.  Naprawdę ta dystrybucja linuksa mi do gustu nie przypadła.
3. Billowi Gatesowi też dziękuję, jak nie mam obowiązku używania jego produktu to nie używam.
4. Bateria musiała trzymać co najmniej kilka dni.
5. Musiała w nim być możliwość:
- skorzystania z internetu od czasu do czasu w celu szybkiego zdobycia jakiejś informacji
- obejrzenia filmu (jakość była dla mnie sprawą drugorzędną)
- fajnie by było gdyby była w nim jakaś przeglądarka dokumentów pdf, ale nie był to warunek konieczny
- sensowny aparat fotograficzny to już dzisiaj chyba standard, ale też chciałem w telefonie aparat fotograficzny mieć, powyżej 3 megapikseli
6. Nie mógł być to telefon delikatny, jak mój poprzedni smartfon. Za często coś mi z ręki wylatuje ;-). Żona już wie, że gdy najdzie mnie ochota na zakup smartfona ma mi przyłożyć czymkolwiek, by mi przeszło.

Gdy sprecyzowałem swoje wymagania długo się zbytnio nie zastanawiałem, jaki model wybrać. Kupiłem Nokię 500. Kolejną;-). Jedną mam jako telefon codzienny, jestem z niej bardzo zadowolony. Mogę śmiało powiedzieć, że dla mnie to telefon skrojony prawie na miarę. Ma dokładnie te fukkcje którye potrzebuję na co dzień, nie ma też zbędnych bajeróœ, które by mi nie były potrzebne. Nie będę tutaj opissywać parametrów technicznych, są one dostępne w internecie. Skupię się bardziej na opisie funckji i możliwości, z których ja osobiście korzystam i to praktycznie codziennie.
1. Telefon ten czyta karty micro SD. Bez problemu radzi sobie z kartami 64 GB m. SDHC.
Na karcie 64 GB zmieściło się "tylko" niecałe 1800 filmów. Malutko ;-). Jedne trwają godzinę, inne dłużej.
To nie jest cała moja kolekcja. Oczywiście jakość filmów zbyt oszałamiająca nie jest, ale na takim dużym ekranie czy ma
to jakiekolwiek znaczenie? Foto grudzień 2016.
2. Sprawdza się idealnie jako odtwarzacz filmów. Czyta formaty 3gp, flv oraz mp4. Nie wiem, czy wszystkie rodzaje mp4 odczyta, ale jak ściągnąłem film lub teledysk z Y.T. właśnie w mp4 to go obejrzałem. Oczywiście filmy w wysokiej jakości zacinał dość poważnie, ale to już wynika z parametrów technicznych zapewne. Wszelkie filmy do tego telefonu konwertuję do 3gp niższej jakości (128*96 AAC mono z ustawień WinFF). Na karcie m.Sd 64 GB udało mi się zgromadzić pokaźna kolekcję filmów wszelkiego typu.
Akurat leci sobie filmik przyrodniczy nagrany na karcie
Micro Sd. Foto grudzień 2016.
3. Pamięć wbudowana telefonu pozwoli nagrać trochę muzyki.
4. Wbudowana przeglądarka internetowa pozwala sprawdzić rozkład jazdy, poszukać jakiś informacji lub po prostu coś poczytać. Pocztę też mi się udawało sprawdzić. O używaniu facebooka chyba nie ma co myśleć.
5. Telefon ma wgrany jakiś program pocztowy, ale próba jego konfiguracji w moim przypadku (w obu telefonach) zakończyła się niepowodzeniem. Z tego co czytałem na forach jest to ogólna powszechna niedogodność tego telefonu. Możliwość sprawdzenia poczty przez stronę internetową jednak łagodzi tą wadę. Trzeba się jednak logować za każdym razem, przeglądarka nie zapamiętuje loginów i haseł.
6. Aparat fotograficzny i jego standardy są raczej jakby z poprzedniej epoki, ale w dziennym świetle lub przy dobrym oświetleniu zdjęcia są sensownej jakości – oczywiście jest to kwestia subiektywna.
7. Za pomocą kabla micro USB możemy podłączyć telefon z komputerem. Telefon może działać jako modem, co idealnie sprawdzi się w podróży, na działce (jeśli mamy na niej komputer) lub po prostu jako internet awaryjny. Prędkość pozostawia jednak wiele do życzenia, ale do przeglądania stron spokojnie daje radę.
8. Filmiki na Y.T. także da się oglądać. Oczywiście nie fullHD.
9. Bateria dość dobrze trzyma, ja średnio 2 razy w tygodniu ładuję telefon.
10. Telefon posiada GPS i proste mapy, które  w zupełności wystarczą do poruszania się po obcym mieście. Jako nawigacja samochodowa całkowicie odpada. To nawigacja raczej dla pieszego, który może ewentualnie zaczekać aż pozycja lub inne dane się wczytają. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

ANGIELSKI Lubin

ANGIELSKI Lubin
Centrum Językowe Harvard

Obserwuj przez e-mail

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *