czwartek, 24 sierpnia 2017

Elektryczność w działkowym celu ewakuacji

Co prawda prąd nie jest tu niezbędny, ale trzeba przyznać – przydaje się. Obecna instalacja w pełni wystarcza na potrzeby związane z oświetleniem oraz ładowaniem telefonu komórkowego oraz netbooka (jak uda się tego prądu zaoszczędzić). W warunkach zimowych produkcja prądu wystarczy jednak tylko na oświetlenie (oszczędne) oraz ładowanie telefonu, o czym już pisałem przy okazji zimowego testu. Przy obecnych parametrach poszczególnych części instalacji (ładowarka słoneczna 10W, zużyty akumulator samochodowy, wyeksplatowany akumulator żelowy ...) więcej prądu mi się nie wytworzy.
Dobra...Ja wiem, że być może wygląda to tak, że gdyby elektryk to widział, to by spytał, kto mi to tak spier...niczył. Jak umiałem tak podłączyłem. Działa. Widoczny stary akumulator samochodowy oraz akumulator żelowy. Wszystko w zamykanej skrzyni. Akumulatory nie są ze sobą w jakikolwiek sposób połączone. To niezależne źródła prądu. Foto lipiec 2017.
Tutaj widoczny kolejny przykład partactwa elektryka od sześci boleści ;-) . Działa ;-) . Od lewej gniazdko DC odchodzące bezpośrednio z ładowarki słonecznej, regulator ładowania, gniazdko DC wychodzące z akumulatora oraz gniazdko AC po wyjściu z przetwornicy. No i kable, kabelki, kabeleczki. Na razie jeszcze nie zamykam w listwie, może będę jeszcze coś ze ścianami wewnętrznymi robić. Foto lipiec 2017. 
Nie będę jednak inwestować w mocniejszą ładowarkę i nowy akumulator. Zwyczajnie na moje potrzeby taka instalacja mi wystarczy. Nawet gdy pojawi się możliwość względnie dostępnego cenowo dla mnie możliwość podpięcia do sieci elektrycznej, nie mam zamiaru tego robić. Mam ciekawsze sposoby na spożytkowanie około tysiąca złotych (tyle obecnie kosztuje podpięcie się w moich ogródkach). Natomiast wprowadzenie tutaj agregata prądotwórczego także uznałem za niekonieczne. Przyznam szczerze - do tej pory radziłem sobie doskonale bez niego, to nie mam zamiaru wprowadzać go na siłę.
W związku z pytaniami o szczegóły instalacji na moim profilu na fb, przedstawiam odręcznie wykonany schemat instalacji elektrycznej.
Schemat instalacji elektrycznej. Akumulator samochodowy i żelowy ładowane i użytkowane są naprzemiennie, w zależności od naładowania danego akumulatora. Foto sierpień 2017. Linie numerowane w rzeczywistości są osobnymi "kablami". Mógłbym to pociągnąć mniejsza ilością kabli co prawda - było tak kiedyś. Nie sprawdziło się. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

ANGIELSKI Lubin

ANGIELSKI Lubin
Centrum Językowe Harvard

Obserwuj przez e-mail

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *