piątek, 25 sierpnia 2017

Metraż altanki – wnioski

W styczniu tego roku rozpocząłem rozbudowę altanki, powiększyłem ją. Była to bardzo dobra decyzja. Moja pierwsza wersja altanki była klitką, w sumie tylko do spania i co najwyżej zjedzenia czegoś. No cóż. W domku o wymiarach 2*3 metry, w którym trzeba było zmieścić siebie samego, piec, podstawowe meble (stół, łóżko, jakąś formę szafy) oraz sprzęty ogrodnicze zbytnio połazić się nie da. Z czasem zrobiłem sobie dobudówkę o podobnych wymiarach, dzięki czemu uzyskałem składzik na narzędzia oraz przydasia rożne  plus WC. Dzięki temu altanka trochę się odgraciła, ale nadal była co najwyżej „ciasną kawalerką” wśród altanek. W tym roku natomiast altankę powiększyłem. Z dotychczasowej zrobił się coś na kształt przedpokoju a nowa dobudówka stała się częścią mieszkalną altanki. Także standard się poprawił. Obecne wymiary altanki (nie liczę tej dobudówki narządziowej) to 5,5 na 3 metry. Jest nawet jak się przejść w niej  mogę;-). Z powodzeniem 2-3 osoby dorosłe się w niej zmieszczą z zachowaniem komfortu, na upartego 4 osoby także będą miały gdzie spać, ale już komfort mniejszy. Metraż kilkunastu metrów kwadratowych to według mnie w sam raz, nie za mało, nie za dużo. Wystarczająco sporo by komfortowo jak na warunki działkowe „mieszkać” ale i nie za dużo, więc ogrzać będzie łatwo. Obawiam się jedynie o „ciepłoszczelność” altanki. Ale o tym w innym wpisie. W maju – czerwcu tego roku altankę ostatecznie wykończyłem i zagospodarowałem, posprzątałem. Dość komfortowo tu się przebywa. Oczywiście należy pamiętać, że działkowa altanka to cel ewakuacji, minimalistyczny azyl, a nie duplikat mieszkania. Nie ma tu wszystkich "wygód ze standardu domowego". 

1 komentarz:

  1. Ooo a akurat planuję z ojcem na następny rok altankę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

ANGIELSKI Lubin

ANGIELSKI Lubin
Centrum Językowe Harvard

Obserwuj przez e-mail

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *