W domowych zapasach warto mieć dużo grochu

W sumie dużo wpisów napisałem o zapasach w działkowym celu ewakuacji. W domu oczywiście zapasy także mam. Bardzo zbliżone do tych na działce. Oczywiście musiał się w nich znaleźć zwykły poczciwy groch. W mojej ocenie warto mieć dość duży jego zapas, dość dobrze się przechowuje, odpowiednio zabezpieczony spokojnie kilka lat poleży. 

Mój domowy zapas grochu w beczkach 10 litrowych
Groch , należący do rodziny strączkowych,  stanowi bardzo dobre i tanie źródło białka, dostarcza też węglowodany, a także błonnik, który usprawnia trawienie. Ma działanie zasadotwórcze i neutralizuje zakwaszające działanie pokarmów. Jest  źródłem składników mineralnych, takich jak żelazo, wapń, fosfor, magnez, potas. Poza tym zawiera witaminy z grupy B. Z uwagi na jego cenę, łatwość przechowywania w formie nasion suchych oraz wartości odżywcze warto mieć jego duży zapas.

Groch jest jedną z roślin najwcześniej uprawianych przez człowieka, nasiona grochu zwyczajnego znajdowano w stanowiskach archeologicznych na Bliskim Wschodzie datowanych na 10 tys. lat. Najprawdopodobniej uprawiany był już około 7800 lat przed naszą erą. Około roku 2000 p.n.e. jego uprawa rozpowszechniła się w Europie i na Wschodzie, w Indiach i Chinach (cyt za wikipedia).

Ps. Z uwagi na fakt, że już prawie wszystkie wpisy powstają na telefonie, proszę o wybaczenie ewentualnych literówek. Staram się je wyłapać, ale nie zawsze mi to wychodzi. 

Komentarze

  1. Warto też mieć zapas makaronu z zupek chińskich. Według badań nie zepsuje się nawet przez 10 lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem taki zapas na działce, nawet spory. Uznałem jednak, że nie są zbyt wiele warte jajko jedzenie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Prześlij komentarz

Dzień dobry, miło mi Cię gościć na moim blogu.