Zupa jako tani i pożywny posiłek

Zupa... Wiele typów zupy to może być naprawdę tani i dość pożywny posiłek. Za niewielkie pieniądze otrzymujemy garnek potrawy. Krótko o kosztach (Słupsk 2019). Kupiłem 
- kości kurczaka 1,4 kg za 1,36 zł
- włoszczyzna porcja 5 zł
- kilogram ziemniaków 3 zł
- miałem połówkę kapusty (wcześniej kupiłem średnią główkę za 6 zł) - koszt 3 zł

Zakupy na obiad - oprócz połówki kapusty, którą miałem wcześniej
Zużyłem z tego 
- połowę tych kości - więc liczmy już nawet tą złotówkę
- połowę porcji włoszczyzny , więc 2,50 zł
- połówkę kapusty 3 zł
- niecały kilogram ziemniaków , liczmy nadal więc 3 zł

A dokładnie tyle składników użyłem do gotowania

Daje mi to łączny koszt produktów niecałe 10 zł. Mogę więc przyjąć koszt tej zupy (kapuśniak ze słodkiej kapusty) na 10 zł. Garnek 6 litrowy. To obiad dla całej rodzinki , nawet dwa obiady. Pełnowartościowy, dość zbilansowany posiłek. Dostarczymy zestaw warzyw, białko, tłuszcze, ileś tam witamin i soli mineralnych. O zaletach samych zup już wspominałem. 10 zł - obiad dla rodzinki, w naszym przypadku - 2 obiady, ponieważ z tego 6 litrowego garnka mniej więcej połowę zawekuję na kolejny dzień.

Komentarze