Instalacja elektryczna w działkowym celu ewakuacji po zmianach 2019

Wspominałem o zamiarze wymiany instalacji elektrycznej na działce. Wstępnie chciałem instalację opartą na zasilaniu USB (już nie będę się bawić w fachowość nazewnictwa - sorki - nie jestem elektronikiem) . Skąd zmiany - wspominałem w tym wpisie. Kilka dni temu jakieś tam przygotowania w domu sobie robiłem - w sumie nie do końca potrzebnie (nie trzeba było tak długich kabli)  ale trudno. Na działce troszkę inaczej to zrobiłem - dwie żarówki na jednym kablu. No żadna filozofia.

Oto moje oświetlenie - pod to wplecione wejście USB można podłączyć kolejną żarówkę 
Gotowe - oto całość instalacji
Formalnie kable mogłem jeszcze krótsze - i tak by nie zwisały musiałem je oplątać na drążku - wyszedłem jednak z założenia, że gdy będę chciał zmienić położenie Power banka (dalej) - to keble jest - lepiej podwiązać jak przedłużać.

A tutaj zasilanie - power bank - na razie solar jest sobie bezczynny na dachu 
W sumie mogło nawet tak zostać, ale mi tam się chciało by to na jakiejś stabilnej półce było. Kawałek OSB znalazłem i na szybkiego półeczka - tylko jeszcze przy jakiejś okazji pomalować by miało to estetyczny wygląd i gotowe. 


Kabel z ładowarki słonecznej to ten pomalowany na niebiesko  
Podsumowując instalację. Ładowarką słoneczna 12 V 10 W ładuje (gdy trzeba) za pomocą ładowarki samochodowej power bank. Bez żadnego regulatora ładowania - ładowarka samochodowa działa na napięciu o zakresie 12 do 24 V - więc w granicach w sam raz. Z power banka idzie kabelek oświetleniowy. I to wszystko. Prostsza może być już jedynie latarka. W sumie... Może za jakiś czas sprawdzę jak ładuje ta ładowarka słoneczna zimą - znaczy - ja wiem, że ładuje. Kwestia ile. Bo śmieszą mnie opinie, że ładowarki słoneczne nie dają prądu zimą. 

Komentarze

  1. Super to zostało opisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli już bierzemy się za instalację elektryczną to musimy zrobić to przede wszystkim dobrze. W innym przypadku możemy doprowadzić do jakiejś awarii prądu i będzie mały problem. Dlatego warto jest przeczytać https://poprostuenergia.pl/awarie-pradu-gdzie-zglosic-awarie-pradu-w-naszym-domu/ aby wiedzieć co w takiej sytuacji robić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Power bank, plus trochę kabelków...Można tu coś spieprzyć? No chyba nie. Najwyżej działać nie będzie, ale bezpieczne będzie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i słowa uznania
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. A dziękuję
      Jak się wykadruje zdjęcie to faktycznie dobrze się to prezentuje ;-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za słowa uznania.
      Przepraszam za długi czas odpowiedzi. Miałem szalony miesiąc ;-) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Na swoje potrzeby to jak najbardziej taka instalacje moim zdaniem jest wystarczająca. Jeśli chodzi natomiast o wszelkie prace elektryczne to ja od razu mówię, że się na nich nie znam. Właśnie dlatego od razu dzwonię po elektryka http://anluks.pl/ do którego mam pełne zaufanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Dominiko, ja też się aż tak na tym nie znam. dlatego zależało mi, by to było proste.
      Proszę się przyznać ;-). Kryptoreklama ;-) ?
      Spoko, jak porządna firma to warto reklamować
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Ciekawy wpis. Wszystkie informacje jak najbardziej pomocne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Adamie. Dziękuję za słowa uznania.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Ciekawe rozwiązanie, fajny wpis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za motywujący komentarz.
      Instalacja z tym rozwiązaniem do dnia dzisiejszego się sprawdza.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Super rozwiązanie. Najważniejsze, że wszystko działa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za motywujący komentarz.
      Działa, działa...
      I to dla mnie najwazniejsze.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Dziękuję za motywujący komentarz.
      Przydatne - byc może. Sprawdzone osobiście przede wszystkim.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Prześlij komentarz

Dzień dobry, miło mi Cię gościć na moim blogu.