Pierogi grochowe chili

Składniki - mąka, woda, groch, sól, chili i majeranek. I to wszystko. Dość tanie ale bardzo pożywne danie. Farsz to modyfikacja grochu na gęsto - bez tłuszczu, za to z dodatkiem chili.

Namoczony groch zaczynam gotować



Gdy już się podgotuje dodaję pokrojoną papryczkę chili

I gotuję do całkowitego rozgotowania grochu

Gotowe, przyprawione...
Farsz gotowy. Na dobrą sprawę to dość uniwersalny farsz. Z powodzeniem można go wymieszać z makaronem, potraktować jako pastę do pieczywa, czy też właśnie jako nadzienie do pierogów. Proporcji nie podam, nic nie ważyłem.

Farsz gotowy, czas na ciasto. To ciasto to dla mnie też zarówno ciasto na pierogi, na makaron, na placki, nawet na kluski. Mąka i wrzątek plus trochę soli - oto składniki. Proporcji nie znam, zawsze robię na oko a do celów wpisu nie ważyłem ani nie mierzyłem.

Mąka...

Dodałem wrzątku i zacząłem mieszać

Okazało się, że za mało wody, więc dodałem

Znowu trzeba było dodać - jak widać - zachowania proporcji brak

O - i tak powinno być, można wyrabiać ciasto

Wyrobione ciasto
Rozwałkowane do odpowiedniej grubości ciasto miałem, farsz miałem. Czas na robienie pierogów. 


Wykrawanie krążków kubkiem

Krążki gotowe

Zaczynam pierogi

Nadziewam farszem

W trakcie lepienia pierogów

Tyle wyszło, ciasto raczej grubsze, takie jak lubię

Gotowanie już

Gotowe

Farszu zostało, będzie jako dodatek do chleba

Pierogi bardzo tanie, dość smaczne. Pierogi podane z odrobiną jakiegoś tłuszczyku stanowią pełnowartościowy posiłek. Są węglowodany, są białka, są tłuszcze (jeśli podamy z okrasą, co polecam). Koszt? Trochę grochu, powiedzmy niecałe opakowanie, kilogram (może więcej) mąki, papryczki chili... Śmiem sądzić , że maksymalnie 4 do 5 zł - posiłek dość syty, dwie porcje.

Komentarze