Subiektywny zestaw podstawowych książek dla zbieracza roślin

Czasami na grupach fb pada pytanie, jaka książka jest dobra do nauki roślin leczniczych i jadalnych. Otóż w mojej prywatnej ocenie - to nie może być jedna książka. Nauka samych gatunków - to osobna sprawa. Nauka rodzin botanicznych - to też kolejna porcja umiejętności. Nauka roślin leczniczych i podstaw ziołolecznictwa - to kolejna dość spora porcja wiedzy i umiejętności. Nauka dziko rosnących roślin leczniczych - to też spora dawka wiedzy. Te wszystkie aspekty związane z posługiwaniem się roślinami, to dość obszerna wiedza. Sam nie uznaję się w najmniejszym stopniu za specjalistę w tych dziedzinach. Oczywiście można posługiwać się wydaniami broszurowymi - na początek to może być dobra metoda. Jednak jeśli zapragniemy zgłębiać tą wiedze, lub chociaż mieć do niej dostęp w postaci posiadania książek - jedna to stanowczo za mało. Prezentuję nazwijmy to zestaw minimalny, podstawowy - czyli taki typu mało książek a stanowią dość dobre połączenie dla zbieracza. Oczywiście to zestaw bardzo subiektywny. 

Wyselekcjonowany zestaw książek
Powyżej wybrałem ze swojej skromnej biblioteczki kilka książek, które w mojej ocenie jest dobrym zestawem dla osób, które pragną zgłębiać tajniki rozpoznawania roślin i ich wykorzystywania jako leki lub pożywienie. 

Od prawej " Jaki to kwiat" w dwóch wersjach. W mojej ocenie dość dobre książki do terenowego (i nie tylko) oznaczania gatunków naszej flory. "Dzikie rośliny jadalne Polski" - książka w mojej ocenie genialna. Autor zaprezentował w niej bardzo obszerny zestaw gatunków nadających się do spożycia. Pierwsza od lewej to kompendium wiedzy o roślinach leczniczych. Recenzje książek w linkach wyżej. 

To w mojej ocenie taka literatura przetrwania. Na razie jest w domu. W planach mam jej zdublowanie, by te pozycje mieć też osobno na działce.

Komentarze