Zupa bigosowa chili

Jakiś czas temu pokazywałem akcję robienie bigosu. Zalecam jestemy robienie sobie tego typu dań w słoikach. To wartościowy i szybki posiłek. Bigos można jeść z pieczywem, ziemniakami, makaronem... Jak kto chce. Ja lubię na gdzie bigosu ugotować zupę. Składniki widoczne poniżej. 

Wstępne składniki zupy bigosowej bez przypraw, proporcje na garnek 6 litrowy
Najpierw wstawiam skrzydełka (lub dowolną inną porcję kości / mięsa na zupy.  Gdy się zagotuje dodaję soli i działam dalej.

Warzywa po obraniu i umyciu kroję w kostkę i wrzucam do gotującej się wody ze skrzydełkami 

Przy okazji - fajnie jest mieć w kuchni taką lub podobną deskę do krojenia, którą można złożyć w pokazany sposób - ułatwia to bardzo wrzucanie pokrojonych warzyw do garnka. 

Gotuje się... 
Uznałem, że zupa ma za mało kolorów. Dosłownie. Brakowało w niej zielonego. Na szczęście zamrażalnik jest dość dobrze zaopatrzony.

Por mrożony - doskonale, może być

Po dodaniu zielonego zupa prezentuje się ładniej 
Po dodaniu bigos,  doprawieniu majerankiem jeszcze kilka minut gotuję i gotowe 

Gotowa. Bardzo smaczna. Wszystko odpowiednio doprawione, wszystkie składniki odpowiednio przeszły...

Talerzyk zupki 

Zupa bigosowa w mojej prywatnej ocenie to najlepsza wersja kapuśniaka. Gdybym chciał zrobić kapuśniak z kapusty a nie z bigosu - nie uzyskam tego wspaniałego smaku. 

Komentarze

  1. Wygląda fajnie. Dobry pomysł z porem. Muszę też tak zrobić.
    Pozdrawiam M.K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nawet jakoś szczególnie pikantne to nie było. A zielone w zupie musi być i już.
      Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Dzień dobry, miło mi Cię gościć na moim blogu.