Prosta pizza na cieście chlebowym

Pizza... Cóż w tym daniu nadzwyczajnego? Cóż niby kryzysowego? Kryzysowego może i niewiele, jednak warto umieć samemu przygotować ją od początku do końca z najprostsych składników. ja osobiście preferuję pizzę na cienkim cieście chlebowym. Ciasto chlebowe pszenne drożdżowe. 

Najpierw lyżeczkę drożdży rozpuściłem w wodzie (duży kubek), dodałem mąki i odczekałem, aż drożdże zaczną szaleć. 

Gdy już widziałem aktywne życie drożdży dodałem jeszcze mąki, by uzyskac konsystencję ciasta podobną do rzadkiego budyniu.

Dodałem kilogram mąki, posoliłem lyżką soli.

Zostawiłem na jakąś godzinę, by ciasto zaczęło rosnać.

Ciasto rozgniotłem...

Podzieliłem zrobione ciasto na 5 w miarę równych części.

Wstępnie uformowane placki

Gotowy, rozwałkowany spód do pizzy wielkości większego talerza obiadowego

Składniki główne sosu do pizzy - koncentrat pomidorowy, oliwa, bazylia, oregano i sól - sprawdzony zestaw

A oto reszta składników - podstawowe to oczywiście tarty żółty ser. Resztę dajemy wedle uznania, ja użyłem pieczarek i cukini. 

Składniki sosu mieszam - na opakowanie koncentratu użyłem po pół opakowania przypraw. 

Gotowy sos

Przygotowana blacha do pieczenia

Komponowanie pizzy

Tak przygotowana pizza idzie do piekarnika na 180 stopni na około 20 minut. 

I gotowe. Zapomniałem cyknąć fotek zrobionej pizzy. Jak widać moja wersja ciasta na pizzę to typowe ciasto chlebowe, pszenne, na drożdżach. Takie dość uniwersalne ciasto. Można z takiego ciasta upiec chleb, chelby płaskie, chleby na patelni, można zrobić hod-dogi. Ciasto dośc uniwersalne. 


POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ

Komentarze