Pierogi z dzikimi kapustami i nie tylko

W ostatnią niedzielę lutego 2020 wybrałem się na zbiory dzikich roślin do jedzenia. Licząc na to, że zimy praktycznie nie ma miałem nadzieję na zbiory pokrzyw. No nie było tego zbyt wiele. No już mam ochotę na dania z pokrzywy - cóż na to poradzę. No ale nie ma to nie ma, jednak cyklu natury się w terenie nie oszuka. Nie oznacza to jednak, że zbiory nie doszły do skutku lub były nie udane. Po co innego poszedłem, co innego dostałem, jak to czasem nawet podczas zakupów bywa. W okolicach działki np rzepak rośnie prawie zawsze. Był rzepak więc moje poszukiwania skoncentrowały się na innych gatunkach roślin z rodziny kapustowatych. Na kolację miały być pierogi - taki był plan.

Rzepak sobie rośnie

Znowu rzepak sobie rośnie 


A tutaj mamy stulisz

Tutaj też stulisz

Pokrzywy też trochę zebrałem

Stuliszu zebrałem 

Takie więc były składniki potrawy pochodzenia plenerowego. Stulisz lekarski, pokrzywa zwyczajna, rzepak. Nic ciekawszego nie znalazłem.

Składniki plenerowe pierogów 

W domu akcja pierogi. Najpierw farsz. Zesmażyłem trochę cebuli na skwatkach. Potem dodałem pokrojonych znalezionych roślin.

Smażenie cebuli

Pokrojone liście 

Gdy już cebula była gotowa dodałem pokrojone zielsko

Duszenie się składników na patelni

Mielenie w maszynce 

Gotowy farsz 

Do mąki dodaję gorącej wody 

Ciasto po wyrobieniu

Rozwałkowane ciasto 


Faszerowanie pierogów 

Prawie gotowe

I do wody

Gdy wypłyną to już dobre

Na durszlaku

Trochę ciasta zostało

W sam raz na kilka klusek 

Gotowe pierogi 
Streszczenie. Składniki farszu to skwarki, cebula, przyprawy, stulisz lekarski, pokrzywa zwyczajna, rzepak. Najpierw smażę cebulę na skwarkach, potem dodaję pokrojone zielsko i duszę. Mielę w maszynce. Farszu gotowy. 

Komentarze

  1. Jak się naszykować na koronawirsusa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam sprawdzonych rozwiązań na chwilę obecną. Śledzę rozwój wydarzeń.

      Usuń
  2. A jak się naszykować na koronawirusa? Da się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam sprawdzonych rozwiązań na chwilę obecną. Śledzę rozwój wydarzeń.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dzień dobry, miło mi Cię gościć na moim blogu.