Smalczyk z mięsiwem chilii w słoikach

Kolejny przepis - dodatek do chlebka - smalczyk z mięsiwem, wersja na ostro - z dodatkiem papryczek chili. Składniki - słonina bez skóry, ścinki mięsne, papryczki chili i sól. Wykonanie bardzo proste. Słonicę kroję, smażę jak na skwarki, po jakimś czasie dodaję mięsiwo, wszystko mielę w maszynce z dodatkiem papryczek chili mielonych, mieszam i do słoików. Plus oczywiście tyndalizacja. Doskonałe do chlebka - fajna rzecz w domu, świetna na działce. 

Prezentacja składników - około 5 kg słoniny, 3 kg ścinek mięsnych, jakieś pół kilograma papryczek chili.
Słoninę kroję w paski - powinno się teoretycznie  w kostkę, jednak teraz byle szybciej - w końcu i tak zmielę wszystko. I do gara, niech się smaży. 
Jak już słonina się zesmaży wytopi dodaję ścinki mięsne, krojenie niepotrzebne. 
I się smaży.
Następnego dnia (robiłem w nocy i już tej nocy nie dałem rady kontynuować) tak oto wygląda mieszanina. Podgrzałem ją jeszcze i przystąpiłem do mielenia składników. 
Papryczki myję, obieram i usuwam nasiona. 
Mielenie papryczek. 
Mielenie słoniny i mięsiwa. 
Łączę składniki w garze i grzeję, by gorące dać do słoików. Całość daję do słoików, zakręcam... Tyndalizuję. 
I gotowe. 
 Oczywiście wersja chili nie jest konieczna. Ja lubię tego typu potrawy pikantne, więc dodatek chili jest w sam raz dla mnie. Takie coś do chlebka - dla mnie wspaniała sprawa. 

Komentarze

  1. Tyndylizujesz przez 3 dni po godzinę czy tylko na gorąco zalewasz słoiku? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyndalizuje normalnie, w dobowych odstępach czasu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Prześlij komentarz

Dzień dobry, miło mi Cię gościć na moim blogu.