Zupa rybna z flądry

Niektóre przepisy (od teraz) na tym blogu będą miały podawaną wartość kaloryczną. To tak dla mojej ciekawości a może komuś się przydadzą takie dodatkowe informacje. Przy czym zastrzegam - nie jestem dietetykiem i całkiem możliwe, że źle podaję. Opieram się na tabelach kaloryczności dostępnych chociażby tu. I dodaję po prostu "użyte kalorie" do siebie. Zupy... Posiłek doskonały... Warto do zup włączyć ryby. Oto zupa z flądry, tak po mojemu.

Składniki (na garnek 4 litrowy)

400 g flądry (tuszka)  330 kcal

200 g pietruszki 70 kcal

300 g selera korzeniowego 120 kcal

500 g marchwi 135 kcal

500 g ziemniaków 400 kcal

Dodatkowo 3 papryczki chili (kaloryczność znikoma pominięta). 

Skrócony przepis. Tuszkę z flądry do gara z osoloną wodą, warzywa umyć, pokroić i do gara. Gotować do miękkości warzyw. Smacznego. 

Składniki zupy - wagę już podałem

Tuszki z flądry myję, kroję na kawałki i wrzucam do garnka z osoloną wodą. Gotuję...

Pietruszkę obieram, myję, kroję na takie o kawałki.

I do gara.

Seler obieram, myję, kroję...

I do garnka

Marchew obieram, myję, kroję...

I do gara.

Paprykę myję, kroję.

i do gara

Papryczki chili obieram, usuwam nasiona, myję i...

Do gara

Ziemniaki obieram, myję, kroję...

i do gara

Gotuję do miękkości warzyw.

To proporcje na 4 litrowy. Garnek ten to kila ładnych porcji. Całość garnka to 1060 kcal.  

Jest zupka na kolację i kilka kolejnych dni w słoikach.

Zakładając porcję zupy na 0,5 - 0,6 litra, otrzymujemy około 7 - 8 porcji zupy, każda po 130 - 150 kcal (w przybliżeniu).  Mi wyszło 7 słoików i talerzyk na kolację.

Komentarze