Prezentacja działki w roku 2024

W zeszłych latach działka wyglądała inaczej. Była czasem dość zapusczona, co wynikało z niedoborów czasu. Powierzchnia upraw warzyw była zbyt duża, bym czasowo sobie dawał radę. Efekt? Często moje działkowanie sprowadzało się do ratowania upraw a nie prac pielęgnacyjnych. Postanowiłem więc zmienić powierzchnie upraw warzyw - znacznie ją zmniejszyć. Efekt? Przede wszystkim - wyrabiam się. Zwłaszcza jeśli chodzi o chwasty. Zatem może i powierzchni na uprawy warzyw mam mniej, ale są one bardziej zadbane i same plony są większe. Poza tym od poprzedniego roku wziałem się bardziej za estetykę samej działki. Bardziej ją doiwnestowałem. Efekty widac i jestem z nich zadowolony. W porównaniu z latami ubiegłymi - działka przeszła totalną metamorfozę... Najpierw pokażę rysunek działki i omówię poszczególne oznaczenia. 

Oto aktualny rysunek działki, skala zachowana - 1 kratka zeszytowa to 1 metr. 
No to parę słów o oznaczeniach. OW - czyli ogródek warzywny ma powiezrchnię mniej niż ar - bo to jest raptem około 4,5 na 16 metrów. Mało no nie? Jednak w zupełności wystarczy, by mieć plony i cieszyć się nimi. Mam też sad - tutaj jako MS - bo mini sad. Obok sadu mam też ogródek kwiatowy - oznczenie Kw. Przy ogórdku warzywnym mam ogródek ziołowy - tutaj oznaczenia OZ. W nim lubczyk, mięta, melisa, cebule wieloletnie, rabarbar i kilka innych. PO - to pawilon ogrodowy, przybudowany do samej altanki, A to altanka, P - to przedsionek altanki. TF1 - pierwszy tunel foliowy, TF2 - drugi tunel foliowy. Z tyłu za altanką mam też trochę krzewów owocowych - KO. Skraj działki to kompostownik - KM. 

Oto przednia część działki uchwycona z szerokiego kąta

Tutaj przednia część ogrodu warzywnego - OW. 

Tutaj tyko część ogrodu warzywnego - OW, oraz widoczny z tyły ogród ziołowy - OZ oraz jeden z tuneli foliowych - TF1. 

Tunel foliowy TF1

Mini sad (MS) oraz ogródek kwiatowy obok (Kw)

Maliny wzdłuż ogrodzenia


Czereśnia rosnąca przy altance

No i kompostownik z tyłu

Krzewy owocowe z tyłu za altanką - tutaj jeszcze estetyka do poprawy

I tak wygląda u mnie działeczka w tym roku. W planach jeszcze poprawa estetyki z tyłu i jakies uporządkowanie pod czereśnią. Oraz pomalowanie pawilonu ogrodowego. 


Komentarze