Zupa z pałki szerokolistnej

Pałka jest jedną z ważniejszych jadalnych roślin w dzikiej przyrodzie. Wiosna to dobry czas na zbiory młodych liści. Białe delikatne części można jeść na surowo w formie surówki. Ja tym razem postanowiłem zrobić z niej zupę. 

Zebrana w terenie pałka, wstępnie oczyszczona 

Pałka w terenie już oczyszczona 

Wstępnie zakładane składniki zupy. W czasie gotowania postanowiłem jednak dołożyć marchew i seler. 

Krojenie warzyw na zupę - a na bogato będzie 

Etapy gotowania 
Najpierw smażę cebulę. Potem dolewam wody. Czyli zaczynam podobnie, jak partyzancką (link).  Potem dodaję pokrojone ziemniaki oraz inne warzywa. Po kilku minutach w garze ląduje pokrojona pałka. Całość gotuję do miękkości warzyw.


I gotowe. Podano do stołu. Nie jestem w stanie porównać tą zupę z jakaś tradycyjną potrawą. Ogólnie smaczna. Znaczy. Mi smakuje. Za gusta innych nie odpowiadam. Zjadłem. Żyję. Czuję się dobrze. 

Komentarze