Mielonka drobiowa w słoikach

Teraz przepis (jakich wiele) na mielonkę drobiową. Tym razem robiłem w dwóch wersjach - pikantna i łagodna. Pikantna dla mnie. Aby mieć dobrą wędlinę - mam dwa wyjścia - kupić drogo "swojską" lub zrobić samemu. Zdecydowanie wybieram samodzielne zrobienie. Powody - koszt o wiele niższy, robię jak lubię. No i jakość...JAKOŚĆ oraz też satysfakcja. Ale po kolei. 

Oto dwa kurczakozaury - to z nich było robienie mielonki
Oddzielam kości od mięsa i skór
Mięso razem ze skórami mielę w maszynce
Część zmielonego mięsa i przyprawy - tutaj mielony czosnek, mielona mieszanka czosnku i świeżej chili, sól, pieprz, majeranek
Zmielone mięso dzielę na dwie porcje - bo robiłem dwie różne mielonki - pikantną oraz łagodną
To wersja pikantna - sól, pieprz, mielony czosnek z chili majeranek.

I teraz... Niestety nie jestem w stanie podać proporcji. Robię na oko, na smak. Po prostu kosztuję mieszankę czy dobra a ponieważ lubię surowe mięso to kosztuję na surowo. Osoby, które surowizny nie lubią mogą inaczej - usmażyć mała porcję mielonego mięsa i sprawdzić czy dobre. 

Tutaj wersja łagodna - sól, pieprz i majeranek. Widoczny mielony chleb użyty tylko w celu wyczyszczenia wnętrza maszynki. Mieszam do smaku.
Dwie różne już gotowe porcje
Pasteryzacja słoików


Zawsze, zawsze, zawsze - przed robieniem słoików myję je (nawet jeśli myłem je kilka godzin temu lub poprzedniego dnia) i wygotowuję (nawet jeśli zrobiłem to poprzedniego dnia lub kilka godzin temu). O przygotowaniu słoików i nakrętek postaram się jeszcze napisać. Najważniejsze - słoiki i nakrętki umyć, wygotować, osuszyć i do sterylnych wkładać surowiec.

Nałożone - zostawiam około 1 cm wolnej przestrzeni. Słoiki wymyte, wygotowane, osuszone. Powtarzam się, ale ta higiena i sterylność jest bardzo istotna.
Słoiki zakręcone
Pasteryzacja słoików, przy okazji suszenie na gorąco herbaty.
Ponieważ dałem surowe mięso to pierwsza pasteryzacja trwa między 2 a 3 godziny. Potem zostawiam w tym garnku do ostygnięcia. Po dobie znowu pasteryzacja mniej niż dwie godziny. Po dobie kolejna pasteryzacja już godzinę lub krócej trochę. 

Słoiki po pierwszej pasteryzacji


Justynka pisze etykiety ;-)


Gotowe słoiki - podpisane to wersja łagodna


Wygląd wnętrza słoika


Propozycja podania - teraz galaretka jeszcze płynna - jadłem na ciepło.


Mielonka wyszła super. Ile czasu może leżeć? Nie wiem. U mnie poleży może kilka tygodni. Z doświadczenia wiem, że na pewno rok przetrwa.

Komentarze

  1. Fajny, szczegółowy opis ze zdjęciami.
    W sam raz dla kuchennych laików, takich jak Ja.

    Robert.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Robercie za odwiedziny i komentarz
      Wiesz, ja też super kucharzem nie jestem. Cieszę się, że forma prezentacji przepisu Ci odpowiada
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Prześlij komentarz

Dzień dobry, miło mi Cię gościć na moim blogu.