czwartek, 24 sierpnia 2017

Warto mieć lampę naftową i świeczki poza oświetleniem podstawowym

W instalacji elektrycznej zawsze coś może się zepsuć, jak w każdym systemie. Z resztą - miałem już taką sytuację, o czym pisałem. Kilka miesięcy temu pisałem o tym, jak to ładowarka słoneczna mi się zepsuła. Oczywiście udało mi się ją naprawić, zamówić uszkodzoną część i teraz wszystko działa. Gdyby jednak taka sytuacja nastąpiła w kryzysowych czasach, mógłbym mieć problem z naprawą, tym bardziej, że się na elektronice zbytnio nie znam, więc samodzielnie nic bym nie zdziałał. Oprócz podstawowego oświetlenia mam kilka lamp naftowych i kilkanaście dużych świec.
Oświetlenie dodatkowe "na ogień". Od lewej - znicze, lampy naftowe, świece "produkcji własnej". Foto sierpień 2017.
Przydawały się one. Chociażby w nocy.
Jestem przyzwyczajony do tego, że w nocy mam chociaż lekkie oświetlenie, taki lekki półmrok. W domu zawsze w mieszkaniu mam lekkie oświetlenia dzięki światłom ulicznym. Jakoś się do tego przyzwyczaiłem. Na działce lampa naftowa idealnie taki półmrok zapewnia, świeczka podobnie. Nie jest za bardzo jasno, ale gdy się w nocy przebudzę w miarę wszystko widzę. Daje mi to pewne poczucie bezpieczeństwa. Kilka wieczorów natomiast postanowiłem nie zapalać światła elektrycznego. Chciałem sprawdzić, czy oświetlenie samymi lampami naftowymi jest wystarczające. O dziwo, przy dwóch lub trzech zapalonych lampach lub świecach jest w pomieszczeniu dość jasno, wystarczająco by w miarę komfortowo przebywać, coś przeczytać, coś napisać... Zdaję sobie sprawę, że to nic odkrywczego, luzie przez całe wieki używali takiego właśnie światła i sprawnie funkcjonowali. Skuteczność lamp naftowych i świec spowodowała u mnie decyzję, że ja już w żadne formy zwiększenia skuteczność instalacji elektrycznej inwestować nie będę. Muszę przyznać, że przyjemnie siedzi się przy oświetleniu z „ognia” - tak klimatycznie ;-) 

1 komentarz:

ANGIELSKI Lubin

ANGIELSKI Lubin
Centrum Językowe Harvard

Obserwuj przez e-mail

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *