Zupa rumfordzka - wariant bez kości

To jeden z wielu możliwych wariantów zupy rumfordzkiej. I chociaż daleka jest od oryginalnego przypisu, to sama idea zupy jest zachowana - najtańszym sposobem ugotować pożywną, w miarę pełnowartościową zupę, która ma dostarczyć energii oraz być źródłem białka, tłuszczu, węglowodanów. Ma być tanio, pożywnie. Z dużym naciskiem na tanio. To połączenie krupniku (lub ryżowej) oraz grochówki. W tym przepisie prezentowałem wersję normalnie na korpusie drobiowym. Tutaj zakładam brak wkładki w postaci mięsa lub kości w dowolnej formie. Zupa cały czas spełnia jednak podstawowe standardy - tanio i pożywnie.

Główne składniki zupy - groch, kasza, olej, cebula, szczypior i lubczyk opcjonalny.  Z poprzedniego obiadu zostało trochę marchewki i selera, więc użyłem.  

Gruch razem z kaszą namaczam . 

Cebulę kroję. Smażę na brązowo. Gdy nabierze koloru dolewam trochę wody i dodaję sól. Gdy wywar zmieni kolor uzupełniam wodę "do pełna ". Dodaje kaszę i groch, czekam aż trochę się rozgotują. 

Warzywa obieram,  myję, kroję. 

Pokrojone warzywa do gara i dalej gotuję. 

Gotowa potrawa 
Parę uwag. Teoretycznie zupa powinna być gęsta a groch i kasza rozgotowane. To teoria i kwestia gustu. Przyprawa warta użycia to majeranek. 

Komentarze

  1. Znam i polecam.
    Ja dodaje sol i pieprz i ew.parowki lub boczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i komentarz
      Wersja z boczkiem bardzo poprawia smak.
      Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Dzień dobry, miło mi Cię gościć na moim blogu.